Reviews boek ‘Zie je Big Picture’

Verandering is de enige constante. Het boek geeft je inzichten en handvatten om succesvol te blijven in deze avontuurlijke en veranderende tijden met het 3i-Model. Een aanrader als je blijvend wilt ontwikkelen naar de next level.

LINDA KEIJZER, CEO XENOS

Professor transitiekunde Jan Rotmans zei heel treffend: “We leven niet in een tijdperk van veranderingen, we leven in een verandering van een tijdperk!” Door de individualisering en het verwateren van ideologieën die mensen houvast gaven heeft de moderne mens weinig om op terug te vallen. Hij/zij is metafysichs dakloos, zoals Rudiger Sofranski zegt. Des te belangrijker zijn de pogingen, zoals dit boek, om de op drift geraakte professional enkele houvast te geven in zijn zoektocht naar zijn identiteit, zelfinzicht en de manier waarop hij/zij moet handelen in onze ultra dynamische omgeving. De auteurs reiken een model aan waarmee men de ‘Big Picture’ kan zien. Waarmee men, ondanks de bomen, het hele bos van ons eigen zijn, doen en laten kan zien.

BOBAN VUKICEVIC, UNIVERSITAIR DOCENT SMART SERVICES EN MBA, STRATEGISCH ADVISEUR DIGITALISERING

Het boek nodigt uit om stapsgewijs door heen te gaan én specifiek met behulp van het 3i-Model in te zoemen op bewegingen die je met je mensen en je bedrijf kunt maken. Daar waar de meeste boeken stoppen bij inzicht, gaat dit boek verder met initiatief en acties. Dat maakt het voor mij interessant.

ANGELIQUE LOOS, EIGENAAR SIMON LOOS

Hoe blijf je jezelf in een veranderende wereld? Hoe ben je effectief in complexe tijden? Dit boek is een praktische gids en helpt iedere professional op de juiste weg in de noodzakelijke transformatie.

PROF. DR. FREEK PETERS, HOOGLERAAR CONTEXTUEEL LEIDERSCHAP TILBURG UNIVERSITY

Dit boek maakt mij nieuwsgierig naar mijn eigen Big Picture. Hoe transformeer ik en blijf ik tegelijkertijd mijzelf? Hoe behaal ik mijn doelen om iets bij te dragen aan onze leefomgeving als diezelfde omgeving zo snel verandert? Hoe kan ik als leider mensen helpen om in deze veranderende wereld hun weg te vinden en hun doelen te bereiken? Een boek vol inzichten, toegankelijk geschreven en gevisualiseerd.

NICOLE LIER, LEIDINGGEVENDE HET OVERSTICHT

Een van de kenmerken van succesvolle organisaties en veerkrachtige groepen is dat zij ‘Big Pictures’ maken. Niet éénmalig maar voortdurend als een onlosmakelijk onderdeel van het organiseren. Dit boek richt zich op complexe uitdagingen. Uitdagingen waar veel organisaties voor gesteld staan. De auteurs reiken verschillende technieken, modellen en concepten aan om het grote plaatje te kunnen visualiseren. Belangrijk, want veel organisaties lijken dit ambacht verleerd te zijn.

DR. IR. BERT SLAGMOLEN, PARTNER APOLLO 13 CONSULT

Bij het lezen van het boek hield ik de vele veranderingen in ons bedrijf steeds voor ogen. Voor mij geeft dit boek een groter inzicht in wat mensen beweegt om te bewegen. Zaken individueel en collectief in zijn geheel goed zichtbaar maken, vergroot het effectieve gedrag en daarmee de productiviteit en het resultaat voor je bedrijf en voor je klanten.

SERGE VAN DER HOOFT, DIRECTOR CREATIVE CRAFT GROUP

In onze dagelijkse praktijk ervaar ik steeds hoe belangrijk het is dat mensen zich goed moeten voelen om goed te kunnen presteren. Cruciaal is ook dat de leef- en werkomgeving op orde is. Dit boek helpt mensen om de regie te nemen in hun eigen reis om dit te bereiken. De visuals en de handreikingen om te bewegen in nieuwe realiteiten maken het begrijpelijk en werkbaar. 

PETER RUCHTI, CO-FOUNDER DRAAIJER GROEP

Hoe blijf je jezelf in een veranderende wereld? Hoe ben je effectief in complexe tijden? Dit boek is een praktische gids en helpt iedere professional en leider op de juiste weg in de noodzakelijke transformatie.

PETER DE JONG, BURGEMEESTER WESTVOORNE

Het woord ‘Veranderen’ zegt het al: het is ‘ver van mijn bed’ en ‘voor anderen’! Niks zo angstig als veranderd worden. Wees het voor, ga van ‘moet’ naar ‘moed’. Dit boek geeft je een prima basis om jezelf te vernieuwen (klinkt al heel anders dan veranderen toch?).

GERARD VAN VLIET, EXPERT EN AUTEUR LEIDERSCHAP & TOEZICHT, FOUNDER FOOD2SMILE

Het gaat niet alleen om de visualisatie voor de klant, maar om het gehele veranderproces erachter. Dan wordt een picture pas een Big Picture!

GERWIN SLAPPENDEL, PROJECTMANAGER BOUW EN MAATSCHAPPELIJK VASTGOED

Digitale transformatie staat bij vrijwel alle organisaties hoog op de agenda. Vaak als beladen en ongrijpbaar onderwerp. In dit boek maken de auteurs met een aantal compacte en krachtige modellen de vertaalslag naar de menselijke maat van digitale transformaties. En nodigen je uit om met een open blik en mind te verwonderen tijdens transformatie in plaats van je te fixeren op een magisch eindpunt. Uit jarenlange praktijkervaring met onze klanten weet ik dat deze grondhouding een wereld van verschil maakt voor jezelf, je manier van samenwerken en de impact die je maakt. Een verfrissende kijk met een krachtige onderbouwing en daarom wat mij betreft een echte aanrader om te lezen voor iedereen die ook digitaal wil of moet transformeren.

MARCO KARMAN. FOUNDER BE MORE YOU

Praktisch naslagwerk om dagelijks te gebruiken.

LISETTE TANIS, DIRECTEUR BESTUURDER RADAR

Beelden zeggen meer dan woorden. Bij de tekening krijg ik een beeld voor ogen geschoteld, dat met woorden de kern raakt en bovendien een gevoel weergeeft dat erbij hoort.

HANS VAN BREUKELEN, BUSINESS COACHING, AUTEUR MENTALE INNOVATIE

Het 3i-model daagt je uit om beide hersenhelften te gebruiken en zet je aan om je eigen transformatie reis beeldend te maken en te beleven. Een succesvolle transformatie reis kan alleen als je jezelf ken en erkent. Het 3i-Model biedt hier uitstekende tools voor.

ERWIN TIEMENS, FINANCIEEL DIRECTEUR AT BURGERS ERGON / HEIJMANS

Een wijze en praktische gids die je helpt een beetje jezelf te blijven in de snel digitaliserende wereld, wat een timing! Lekker leesbaar boek waarin de auteurs je vanuit de drieluik ‘identiteit-inzicht-initiatief’ (3i-Model) een heerlijk repertoire aan praktische modellen en instrumenten influisteren. Een aanrader voor elke professional die zichzelf serieus neemt.

ROB DE HAAS, VERGADEREXPERT, AUTEUR PRAKTIJKGIDS ONLINE VERGADEREN

In een wereld die in haar totale zijn onder het puntje van onze neus radicaal transformeert in combinatie met de grote maatschappelijke circulaire uitdagingen van deze tijd, een nuchter boek dat vanuit de mens in zijn wezen weer vaste voeten onder de grond geeft.

RON STEENKUIJL MBA, DIRECTEUR CORPORATE AFFAIRS, ADG DIENSTENGROEP

Een aimabele vakman die veel ziet, goed luistert en nog beter analyseert. Altijd goed voor vlijmscherpe confronterende conclusies, die hij charmant laat landen. De nuttige en waardevolle waarnemingen kan hij treffend visualiseren. Daarmee levert hij organisaties een duurzaam resultaat, van een verander- of verbeterproces. Wij hebben veel aan hem gehad en van hem genoten! Wanneer je de kans krijgt om Hubèrt voor jouw vraagstuk te engageren….Doen!

DRS. JAAP WOLTERS, ALGEMEEN DIRECTEUR HANZEVAST BV

Dit boek focust op het individu: wat moet je als persoon doen om in je kracht te staan en klaar te zijn voor verandering? De theorieën en frameworks zijn zeer waardevol voor persoonlijke transformatie.

INGE SCHENK, VERANDERMANAGER HEALTHCARE BIJ BOER & CROON

Het boek geeft je inzicht in het plaatje en dan met name de rol die jij in het plaatje inneemt om vervolgens een beeld van je eigen zelf te maken.

HARRY TWEEHUIZEN, VOORZITTER BEROEPSVERENIGING ARBEIDS- EN ORGANISATIEDESKUNDIGEN

De schrijvers helpen professionals op zowel de werkvloer als op managementniveau om aan de hand van hun 3i-Model succesvol te transformeren naar een nieuwe manier van werken waarbinnen technologische ontwikkelingen optimaal benut kunnen worden.

DR. IR. RICK KWEKKEBOOM, LECTOR LANGDURIGE ZORG EN ONDERSTEUNING

Door de Big Picture te zien komt er overeenstemming tussen identiteit, inzicht en initiatief en kun je je eigen route kiezen. Dit leidt tot succesvol en wendbaar transformeren en zorgt voor meer werkplezier, balans en energie voor jouzelf en het team. Kortom een aanrader voor elke (zorg)professional in een snel veranderende digitale omgeving.

JANNE BOER-SCHRAVEN, WIJKVERPLEEGKUNDIGE PLATFORM VERBINDEN MET ZORG

De wereld van de zorg is de wereld van de zorgprofessional en de cliënt. Ik denk dat de ‘complexiteits-reductie’ alleen maar echt komt door terug te gaan naar de echte betekenis van zorg, namelijk de vertrouwensrelatie tussen de cliënt en de zorgprofessional. En daar biedt het boek Zie je Big Picture, Transformeer succesvol goede aanknopingspunten voor de zorgprofessional EN de cliënt.

GUUS VAN MONTFOORT, EMERITUS HOOGLERAAR UT

Professionele identiteit is onderdeel van de onzichtbare ordening: vooral in de zorg. Verandering daarin kan lastig zijn. Eng zelfs. Zie je Big Picture helpt de lezer om vaak onuitgesproken emoties, kansen en krachten te zien en te benoemen: de essenties van (her)verbinding. Als iedereen dit nu doet, staan we aan de vooravond van iets moois.

WOUTER A. KEIJSER MD PHD, ZORGTRANSFORMATIE ARCHITECT

In mijn laatste boek Uit het transformatiemoeras heb ik laten zien dat de impact van de technologie heel lastig te voorspellen is en dat ontwikkelingen een niet lineair karakter hebben. In Zie je Big Picture wordt het voor professionals en leidinggevenden duidelijk gemaakt hoe zij zich tot deze ontwikkelingen kunnen verhouden.

MENNO LANTING, BESTSELLER AUTEUR EN INNOVATOR

Dit boek komt dus op het juiste moment. De zorg, zowel organisaties als professionals, staan voor een grote opgave die om andere benadering en andere actie vraagt dan wij de laatste decennia gewend zijn (…). Dit boek geeft inzicht in welke aspecten een rol spelen in veranderingen en hoe je daar mee om kunt gaan. Een nuttig boek wat stimuleert eerst te reflecteren en te onderzoeken om samen te komen tot effectieve transformatie.

MARJOLEIN ZILVERENTANT, WIJKVERPLEEGKUNDIGE, TRAINER, DOCENT

Om succesvol om te kunnen gaan met onvermijdelijke gevolgen van de (digitale) transformatie als mens en professional is inzicht nodig in jezelf. Wat zijn de drijfveren die je meeneemt vanuit jouw identiteit, inzicht en initiatief? Dit boek boek helpt om dit inzicht te vergroten en draagt bij aan het bewuster inzetten van jouw handelingsrepertoire.

JAN DE GOEDE, VOORZITTER RVB ZORGROEP TANGENBORGH

Je kunt het boek bestellen bij:

Managementboek.nl

SWP

Boekhandel

Plaats een reactie